آموزش نحوه مدیریت و قفسه بندی انبار کوچک
نوشته شده توسط : فضاسازان امین

برنامه ریزی اصولی و چیدمانی مناسب کالا باید به گونه ای باشد که ابتدا از وارد شدن هرگونه صدمه و آسیب به کالاها جلوگیری کند دسترسی به کالا ها را به راحت ترین نحو انجام دهد. ما در این مقاله به نحوه مدیریت و قفسه بندی انبار کوچک می پردازیم.

انبار

انبار به ساختمان یا محوطه تجاری گفته می شود که برای ذخیره یک یا چند نوع کالای تجاری ، صنعتی ، مواد اولیه یا محصولات مختلف استفاده می شود. انباری همیشه شلوغ بی نظم و به هم ریخته است دلیل آن این است که انباری ها، اتاق های کوچکی هستند که سازماندهی و منظم کردن وسایل در آن کار راحتی نیست و هر کسی نمی تواند از پس آن بر بیاید. اما ترفند هایی وجود دارد که با یاد گرفتن آنها می توانید برای همیشه از دردسر شلوغ و بی نظمی انباری خلاص شوید و نحوه مدیریت و قفسه بندی انبار کوچک را فرا بگیرید و به بهترین شکل از فضای کوچک آن استفاده کنید.

قفسه بندی انبار

قفسه بندی انبار

موقعیت انبار و بخش های مختلف آن

قسمت پذیرش درخواست کالا و یا تحویل اجناس به مشتریان باید به گونه‌ای باشد که نیازی به تردد مراجعین به داخل انبار و یا دفترهای درون انبار نباشد و شلوغی به درون انبار نیابد به گونه ای باشد که در محلی ساخته شده باشد که از یک طرف درخواست از طرف دیگر تحویل صورت گیرد.

درها و پنجره های انبار باید کافی باشد. انبارها باید دارای دو در بزرگ خروجی ماشین و یک خروجی کوچک رو به روی انسان باشند. کف انبار باید به گونه ای باشد که بتوان به راحتی گاری و لیفتراک دستی بر روی آن قرار داد و کف تحمل وزن را داشته باشد . ارتفاع انبار در مکانهایی که فضای محدودی دارند بسیار مهم است و باید به گونه ای باشد که کمترین استفاده از فضا را کرد و بنابراین می توان از قفسه های دو طبقه استفاده کرد.

در کنار بقیه موارد ، ایمنی و بهداشت در انبار نیز بسیار قابل اهمیت است . در نظر گرفتن تعبیه هواکش به تعداد لازم نسبت به مکان و نور و روشنایی باید به گونه‌ای باشد که تا حد امکان انبار از آن برخوردار باشد.

مدیریت انبار با قفسه بندی

مدیریت انبار با قفسه بندی

اطلاعات خود را در مورد قفسه بندی انبار افزایش دهید

عوامل موثر در قفسه سازی قدرتمند و کارآمد در انبارداری

اصول شماره گذاری قفسه های انبار چگونه است

نقش سیستم قفسه بندی در کاهش ضایعات انبار

نحوه چیدمان و نگهداری کالا در انبار

با توجه به ماهیت انواع قفسه ، پرونده ، کمد ، سبد و ... کالاها باید بصورت جداگانه طبقه بندی و با فضای مناسب و شرایط نگهداری محصولات در انبار و در یک فاصله مشخص ارزیابی شوند. در انبار کالاهای زیادی وجود دارد که حتی با اندکی مرتب سازی و چیدمان در طبقات می تواند تفاوت های بسیار زیادی در فضای انبار خدمت دهی و هزینه ها شود . استقرار منظم قفسه ها در انبار و شماره گذاری آنها کمک زیادی می تواند به استفاده مطلوب از فضای انبار کند .

قفسه بندی انبار کوچک

نکات قفسه بندی انبار کوچک

مدیریت و قفسه بندی انبار

یکی از روشهای جدید و پرکاربرد قفسه بندی انبار است. که می تواند مشکلات انباشت تجهیزات و محصولات مختلف کارخانه ها ، فروشگاه ها و مراکز عمده توزیع محصولات مختلف را برطرف کرده و از کمترین جا استفاده کند. برای کالاهای موجود در انبار و استفاده از قفسه های مختلف انبار از انواع و اقسام مختلف می توان محصولات را در انبار بر اساس کد یا حروف با شماره های مختلف طبقه بندی کرد و بر اساس نیاز و تقاضای مشتریان و شرکت های تأمین کننده آنها ، بارگیری ، توزیع و پیشنهاد دهید و این کار سرعت شما را در ارائه خدمات افزایش می دهد

قفسه بندی انبار کوچک

بهترین نحوه قفسه بندی انبار کوچک

مزایا و کاربردهای نحوه مدیریت و قفسه بندی انبار کوچک

یکی از مهمترین مزایای نحوه مدیریت و قفسه بندی انبار کوچک ایجاد نظم در فضای داخلی انبارها خصوصاً انبارهای کوچک است. ذخیره کالاها و تجهیزات در انبارها در فضایی بالاتر از سطح زمین برای کاهش نفوذ رطوبت به آنها و جلوگیری از خیس شدن و رطوبت است. یکی دیگر از دلایل قرار گیری در سطوح مناسب و مطمئن به منظور کاهش صدمات و خسارات احتمالی وارد شده به محصولات و کالاها است. تفکیک و طبقه بندی تجهیزات برای سهولت در جابجایی ، فاکتور موجودی کالا و بارگیری محصولات و کالاها مهم می باشد .همینطور اقلام را می‌توان بر اساس تعداد فروش و یا مصرف مشتریان و همینطور بر اساس وزن یا تعداد اولویت را در قفسه ها چید . اما بهتر است که کالاهای پرمصرف در طبقه های بالاتر نسبت به کالاهایی که فروش کمتری دارند قرار گیرند.

باید به آن توجه کنیم که نحوه مدیریت و قفسه بندی انبار کوچک برای کالاهایی که قابل اشتعال و یا انفجار آتش سوزی هستند، همچنین کالاهایی که قابلیت واسطه شدن را نیز دارند باید در محل مناسب و دارای تهویه انبار نگهداری شوند.

نکته بعدی این است که حتی می‌توانید از برچسب های مخصوصی استفاده کنید. روی برچسب ها می توانید نام وسیله ای که درون جعبه یا در آن قفسه قرار گرفته است را بنویسید و به جعبه بچسبانید با این کار بعد از گذشت زمان زیادی که احتمال فراموشی داشتید، می توانید به راحتی و بدون بی نظمی وسیله مورد نظر خودتان را بر اساس برچسب هایی که قرار داده اید، پیدا کنید.

نحوه مدیریت و قفسه بندی انبار کوچک

نحوه مدیریت و قفسه بندی انبار کوچک

نحوه مدیریت و قفسه بندی انبار کوچک

با ارزش ترین موضوع در بحث انبارها و نحوه مدیریت و قفسه بندی انبار کوچک موضوع فضای کافی است. با نحوه مدیریت و قفسه بندی انبار کوچک میزان کالا را که می توانید در انبار کوچک خود ذخیره کنید به میزان قابل توجهی افزایش دهید. با داشتن امکان ذخیره بیشتر به طور همزمان می توانید در هزینه های حمل و نقل و سایر هزینه ها نیز به صرفه عمل کنید.با نحوه مدیریت و قفسه بندی انبار کوچک برای کارکنان انبار این شرایط را فراهم می کنید تا به محصولات بهتر، دسترسی داشته باشند و به آنها امکان می‌دهد تا سفارشات را  سریعتر به مشتری تحویل دهند.





:: برچسب‌ها: قفسه بندی ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سئو
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور استانبول
برگزار کننده بهترین تورهای خارجی
www.alefbatour.com

تور ترکیه
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

خرید بلیط هواپیما
خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری
www.Trip.ir

قفسه بندی
قفسه بندی فلزی انبار
www.fazasazanamin.com
طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان